Fiktív interjú Wuherrel, a Mos Eisley-i űrkikötő kocsmájának csaposával

A jövő útjai / Star Wars (2131 katt) Lidércfény HQ
  2010.10.12.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2007/12 számában.

Szerkesztőségünk a hős nyomába eredt. Felkerestünk egy eredeti helyszínt, hogy Luke Skywalkerről kérdezzük az egykori szemtanúkat. Erre a Mos Eisley űrkikötő híres kocsmája tűnt a legalkalmasabbnak. Az első próbálkozást magamra vállaltam.

Amikor odaléptünk a pulthoz, a csapos végigmért minket, olyan tekintettel, ahogy a gyanús idegeneket szokás.

- Mi kell? - Vakkantotta. Mosolyogni próbáltunk, elvégre beszélgetni szeretnénk vele.

- Elnézést, emlékszik Luke Skywalkerre? - Tettem fel neki az egyetlen, és legfontosabb kérdésemet. A helyiségben nagy volt a zaj. Csörömpölés és részeg lárma keveredett egyéb meghatározhatatlan zörejekkel. Ez lehetett az oka, hogy nem jól értette. Rám meredt.

- Mi?
- Luke Skywalker, emlékszik rá? - Ismételtem meg a kérdést. Megrázta a fejét.
- Nem ismerek semmiféle Lüke Síkvakert!

Kis híján elröhögtem magam. Segélykérően Jimmyre néztem, de ő Kapitánnyal együtt elmerültem bámulta a helyiségben nyü-zsiző életformákat. Egy részük ott tolongott a pultnál lökdösve minket is, és morogva, ciripelve, zümmögve, trillázva adta Wuher tudtára, hogy be akar rúgni. Szóval sok dolga volt, és mi feltartottuk. Ha nem iszunk, mit ácsorgunk itt! Ezel az arckifejezéssel bámult rám a túloldalról. Már kissé bántam, hogy én vállaltam a kezdeményezést.

- Luke Skywalker! - Próbáltam túlkiabálni a lármát.
- Nem ismerem, mit követett el?
- Híres ember!
- Hírhedt az van itt egy pár, ennek mi van a rovásán?
- Felrobbantotta a Halálcsillagot!
- Egy terroristát keresnek? Olyanok itt nincsenek. Nem szeretik az olyat, a Huttok. Ide csupa átlagos csempész és bérgyilkos jár, rossz helyen keresik!
- Ő egy hős, felrobbantotta a Halálcs...
- Ezt már mondta, nem ismerem.
- Pedig járt itt.
- Mostanában?
- Háát nem.
- Na idefigyeljen! Itt sok aljanép megfordul. Isznak, ordítoznak, verekednek. Itt benn ügyelek a rendre. De ha felöntött a garatra, vagy akármijére, és innen kimegy, mit csinál, nem rám tartozik!
- De ez nem akármilyen tett volt uram! A Birodalom szuperfegyvere volt!
- Ez nem meglepő. A Birodalomnak csak szuper fegyverei vannak.
- Ez egy hold nagyságú űrállomás volt, egész bolygókat el tudott pusztítani!
- Azt a... A Birodalomnak ilyen fegyvere van?
- Már nincs, Luke elintézte.
- Akkor az egy veszélyes alak, vagy őrült. Ez az égenjáró vagy kicsoda elég zűrös lehet. Jobban teszik, ha vigyáznak vele! A maguk helyében óvatosabban keresgélném.
- De ő a lázadás hőse!
- Tényleg hallani, hogy mostanában mindenféle népek lázadoznak. Lehetnek köztük dilisek is. Nem lessz annak jó vége!
- Uram, a Birodalmat legyőzték!
- Ez biztos, mikor?
- Amikor a második halálcsillagot is felrobbantották!
- Na nézze! Engem ez nem érdekel! A lényeg, hogy az üzlet megy tovább. A háború miatt megugrottak az árak, de ez mindig így van. Én nem keveredek bele semmibe. Főleg nem háborúságba! Egyszer elég volt! A Clone háborúban is...
- Ön részt vett a Clone háborúban?
- Beszállító voltam. Meg ostoba kölyök! De pörgött az üzlet, csak nagy volt a rizikó!
- A Köztársasággal üzletelt?
- Fenét! A Szeparatistákkal! A Köztársaság tele volt idealista hősökkel. Azokkal nem lehet üzletet kötni!
- A Köztársaság után a Birod...
- Meg is ünnepeltem! Akkora volt itt a zűrzavar, hogy minden bizonytalanná vált. Azóta nagyobb a rend, mindenki tudja helyét. Kemény világ de legalább vége a mihaszna locsogásnak!
- A Birodalom nincs többé!
- Téved! A múltkor is találkoztam velük. Azt mondták a magból jöttek.
- Hogyan?
-Ez itt független szektor. Nem volt része a Köztársaságnak, és Birodalom is elismeri. Ez a hely a Huttok területe!
- Ez a Luke egy híres Jedi lovag!
- Ilyesmit bárki állíthat magáról. Dehát a Jedik rég kivesztek. Nem látni mostanában egyet se!
- Mikor Luke itt járt, volt vele egy másik Jedi, őrá sem emlékszik?
- Igen, és mit csinált?
- Levágta egy bűnöző karját a fénykardjával!
- Jellemző, a Jedik azt hirdették magukról, hogy ők az igazság őrei! De ebben az esetben mi volt az igazság? Lehet, hogy amaz nem ok nélkül akarta elintézni a társát.
- Nem volt rá különösebb oka, részeg lehetett.
- Ezt meg honnan tudja? Ott volt?
- Nem.
- Na látja. Maga se akarjon igazságosztó szerepben felvágni! Azt erre nagyon nem szeretik! Az a Huttok előjoga!
- Na én feladom! Köszönjük a beszélgetést!
- Hé nem isznak semmit?

- Nekem elegem van, csináljátok ti - közölte András.
- Akkor átveszem a stafétabotot - mondta Jimmy. András szertartásosan meghajolt:
- Ahogy óhajtod, parancsolj!
- De kit kérdezzünk meg? - néz körbe Jimmy tanácstalanul.
- Próbáljuk meg a zenészeket, épp szünetet tartanak - javasolja András. Bizakodva indulunk feléjük. Rögtön felismerjük Doikk-ot, a Modális Csomók egykori fizz-esét. ő is ránk néz, már integetünk is.
- Üdv! Ugye te vagy Doikk?
- Én volnék... Mit akartok?

- Mi történt a zenekaroddal? Ha jól látom, ez már nem az eredeti felállás.
- Hát igen, volt egy kis affér, aztán amiatt szétment a banda.
- Miféle affér?
- Elszámolási vitába keveredtem Figrinnel - a volt zenekar vezetőjével - így aztán önállósítottam magam. ők leléptek, én meg ittmaradtam. Ez most miért érdekel titeket? Kik vagytok ti?
Mindannyian a legbarátságosabb vigyorunkat öltöttük magunkra, és együtt bemutatkoztunk.
- Mi vagyunk a Lidércfény AKF szerkesztősége.
- Értem, és miért kerestek?
- Hallottál-e már Luke Skywalkerről?
- A híres Jedi-ről? Persze.
- Elmondanád pár szóban, mire emlékszel vele kapcsolatban?
- Volt egy alkalom, amikor kavarodás támadt a pultnál. Éppen egy vidám dalt játszottunk, amikor egy fiatalember összetűzésbe keveredett egy nehézsúlyú bűnözővel - akit látásból ismertem. A fiú szerencséjére volt mellette egy furcsa öregember, aki megvédte. ő lett később az a híres Jedi.

- Igen, ő lesz az, akiről információkat szeretnénk belőled kicsikarni.
- őszintén szólva nem sokat láttam az egészből, hiszen nekem zenélni kellett.
- Értem, de a későbbiekben csak hallottál róla még valamit nem?

- Igen, állítólag nagy dolgokat csinált, bár sokan terroristának tartják. Én nem szólok bele a politikába, zenész vagyok. Régen is az voltam, amikor Jabba-nál játszottunk, és ma is az vagyok. Igazából nem is láttam volna az előbb említett csetepatét, ha nincs az az átkozott lagzi. Elcsábítottak minket Valarian úrnő esküvőjére, de erről Figrin tehet. Fütyült az exkluzív szerződésre, amit Jabba-val kötöttünk. Elmentünk, és persze ráfaragtunk, mert kitört a balhé, amikor az úrnő jövendőbelije le akarta vadászni Han Solot. Ha Valarian úrnő megsértődik, nagyon csúnya dolgokra képes... a vőlegényt darabokban vitték vissza a szülőbolygójára, mi pedig alig tudtuk megmenteni a bőrünket.

- Hogyan kerültetek végül ebbe a csehóba?
- Együtt futottunk Wuherrel, a csapossal. ő tudta, hogy nem mehetünk vissza Jabba-hoz, és felajánlotta, hogy itt meghúzhatjuk magunkat. Chalmun, a wookie - a tulaj - két éves szerződést kötött velünk. Szerencsénk volt. Mi is úgy járhattunk volna, mint az a két őr, akit Jabba feletetett a rancorral.

- Ezután történt az a bizonyos affér. Igaz?
- Hát persze! Akkor mi már itt voltunk, mint házi zenészek.
- Amikor a zenekar feloszlott, te miért maradtál itt?
- Wuher részt vásárolt Chalmuntól a csehóból, és miután az eltelt idő alatt jó barátságot kötöttünk, én maradtam, míg a többiek szétszéledtek.
- Luke-al ezután találkoztál még?
- Nem, csak hallottam róla.
András ekkor már teljesen kétségbeesetten megkérdezte:
- Figyelj! Rajtad kívül ebben a csehóban ismeri még valaki Luke-ot?
- Volt valaki, de ő már nem él. Lelőtték. Ha jól emlékszem Han Solo.
- Csak nem Greedo-ról van szó?
- Á dehogy! ő kispályás volt. Nem is értettem, Jabba mit akart vele, de az ő útjai kifürkészhetetlenek voltak.

Ekkor feladtuk az interjú készítését, mivel láthatóan nem sokat tudnak már erről a régi esetről, hiszen mindenki úgy ismeri Luke-ot, mint a hírhedt halálcsillag felrobbantót. Ennyit a múltról...

Előző oldal Lidércfény HQ
Vélemények a műről (eddig 3 db)