Kinyírni Bonót / Killing Bono

Külvilág / Mozijegy (1354 katt) Jimmy Cartwright
  2014.08.31.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2013/2 számában.

vígjáték, zene (2011)

Ez a film egy olyan, valós eseményeken alapuló történetet mesél el, amely a „lehetett volnák” sorát gyarapítja. A nyolcvanas, kilencvenes évek egyik meghatározó zenekara volt a U2. Kevesen tudták azonban, hogy a Dublinból származó világhírű csapat mellett kiknek az emléke halványult el – avagy fel sem ragyogtak. Nos, ez a film róluk szól, a „másodhegedűsökről”, akik jórészt minden segítséget megtagadva, önerőből kívánnak ugyanolyan világhírnévre szert tenni, mint gyermekkori barátjuk, középiskolai társuk, Paul Hewson – más nevén Bono Vox – és bandája.

Neil McCormick (Ben Barnes) jó zenész, de rettenetes ember. Testvére, Ivan (Robert Sheehan) kiváló gitáros, akit Paul / Bono (Martin McCann) a kezdetekkor meg is hív magához egy próbazenélésre. Ám Neilnek más tervei vannak, és nem engedi, hogy testvére másvalakivel zenéljen együtt. Ráadásul Ivan ezt csak jó tíz évvel később (és számtalan, Neil hibás döntéseiből adódó kudarc után) tudja meg egy koncertjük előtt (már-már épp a zenekaruk berobbanásakor), és persze kiveri a balhét, mi több, kiteszik Neilt a bandából. Ekkor már jelentős összeggel tartoznak egy ír maffiózónak, akinek egyik verőlegénye (szintén gyermekkori barátjuk) elkapja Neilt, aki végül bekattan, és úgy dönt, mégiscsak híressé válik a maga módján: megöli Bono-t. Ám, mint azt tudjuk, ez nem történik meg, a filmnek egészen más végkifejlete lesz. Érdekes korkép ez a nyolcvanas évek zeneiparáról sok érdekes muzsikával.

Előző oldal Jimmy Cartwright