A holló / The Raven

Külvilág / Mozijegy (1604 katt) Jimmy Cartwright
  2014.02.22.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2012/11 számában.

misztikus, thriller (2012)
(16 év felett)

Hasonlóképp viszonyultam ehhez a filmhez is, mint az Abraham Lincoln, a vámpírvadász-hoz, bár talán nem annyira negatívan, hiszen mégiscsak egyik kedvenc írómról, Edgar Allan Poe-ról szól. Pontosabban az utolsó napjairól.

Poe-t John Cusack alakítja, akit számtalan remek filmben láthattunk már. Fields nyomozó szerepében Luke Evans tűnik föl, aki mostanában a Halhatatlanok (Zeus), A három testőr (Aramis) és A titánok harca (Apollo) című filmekben szerepelt. Poe szerelmét, Emily Hamilton-t Alice Eve játssza, aki pl. a Túl jó nő a csajom, vagy a Men in Black - Sötét zsaruk 3. c. filmekből lehet ismerős.

A film komor hangulata remekül illeszkedik Poe írásainak stílusához, mi több, egyik leghíresebb verse, A holló (melyről talán nem véletlenül a film a címét is kapta) néhány részlete el is hangzik benne. Jól kiérezhető a filmből Poe léhűtő, „világi” élete, amely az események hatására igen sötét árnyalatot vesz. Van pár naturalista jelenet, amely némileg túlmutat a „misztikus”, illetve a „thriller” jelzőkön, de ennek ellenére nem esik szét a film ezektől. Természetesen a bűnesetek kapcsán a fő gyanúsított Poe maga, hiszen az írásaiból jól ismert gyilkosságok történnek meg a valóságban. A rendőrök persze hisznek is neki, meg nem is. Végül azonban a film megnyugtatóan zárul, kiderül, ki volt a gyilkos, és miért.

Véleményem szerint jól nyúltak Poe alakjához, s ahhoz a képzeletbeli világhoz, melyet különféle tudatmódosító szerek hatására vetett papírra. Ha valaki kedveli az írásait, akkor azt mondom, ez a film kötelező darab. De egyébként is érdemes megnézni.

Előző oldal Jimmy Cartwright
Vélemények a műről (eddig 2 db)