Testet ölt a Szerelem

Szépirodalom / Novellák (1557 katt) angyalka146
  2013.09.05.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2013/9 számában.

Mini dráma egy felvonásban. Helyszín: a köztes lét egyik virágos rétje.

Szereplők:

Lélek 1: a megszületni kívánó gyermek
Lélek 2: Lélek 1 játszótársa
Angyal: Lélek 1 őrangyala, lelki vezetője


Tavaszi virágos réten egy kicsi tó partján ül Lélek 1 és épp beletekint a tó vizébe. Lélek 2 lassan közelít felé.

Lélek 2: Szomorúnak tűnsz. Mi a baj?
Lélek 1: Leendő szüleim már megint veszekednek.
Lélek 2: Leendő anyukád igazi mediterrán típusú személyiség. Édesapád már megint mit csinált?
Lélek 1: (mosolyra húzza a száját) Inkább azt kérdezd meg, mit NEM csinált!
Lélek 2: (szintén mosolyog) Jó szüleid lesznek, ne aggódj! Látszik, hogy szeretik egymást!
Lélek 1: (sóhajt) Igen, tudom. De még nem akarnak engem. Mindig védekeznek! Esélyem sincs megfoganni!
Lélek 2: Azért néha előfordul, hogy nem védekeznek – láttuk. (halkan kuncog)
Lélek 1: (lehangoltan) Apu akkor is nagyon odafigyel.
Lélek 2: (elgondolkodva) És mi lenne, ha kihasználnánk egy ilyen alkalmat?
Lélek 1: (fellelkesülve) Mire gondolsz?
Lélek 2: Használd a varázserődet!
Lélek 1: (kissé megriadva) Azt nem szabad! Az őrangyalom megtiltotta!
Lélek 2: Csak egy kis ködösítés kellene, épp csak annyi, hogy apud nem is érzékelné…
Lélek 1: (elbizonytalanodva) Nem is tudom…
Lélek 2: Meg akarsz születni vagy nem?
Lélek 1: Persze, hogy meg! (elgondolkodik) Egy kis varázslat talán nem árthat…
Lélek 2: (belenéz a víztükörbe) Ahogy látom, már nem is veszekednek. Apud épp öltözteti anyud. (kuncog)
Lélek 1: (mosolyogva) Azt hiszem, most megfelelő lesz!

Egy óra múlva…
Lélek 1 belepacsiz Lélek 2 tenyerébe.

Lélek 1: Sikerült!
Lélek 2: Igen. (Megöleli Lélek 1-et.) Hiányozni fogsz! Tudom, hogy majd elfelejtesz, de útjaink még keresztezni fogják egymást.
Lélek 1: Igen, találkozunk a földi jövőben!

Másfél hét múlva…
Keserves sírás hallatszik a tó partján. Lélek 2 éppen arra jár. Döbbenten veszi észre Lélek 1-et. Hozzásiet.

Lélek 2: Te meg mit keresel itt? Nem sikerült anyukádnak befogadnia?
Lélek 1: De, sikerült. (dühös kiáltás) Csakhogy az angyal elrontott mindent! (potyognak a könnyei)

Határozottan lépked felé őrangyala. Lélek 2 lassan hátrál, magukra hagyja őket. Az őrangyal leül Lélek 1 mellé és kedvesen rámosolyog. Lélek 1 továbbra is duzzog. Egy perc csend után felé fordul, majd kifakad:

Lélek 1: Miért csináltad ezt? Elvarázsoltad a szüleimet és apu óvszerét is kilyukasztottad! Gonosz vagy! Anyu most bevette azt a hülye esemény utáni tablettát! Megölt engem!
Angyal: (nyugodt hangon) Édesanyád nem ölt meg téged. Jóformán még el sem kezdődött az életed. Időben sikerült megakadályoznom, hogy a csíntevésed ne okozzon súlyosabb károkat.
Lélek 1: (kissé megdöbbenve) Milyen károkat okozott volna? Anya és apa már beszélgettek arról, hogy szeretnének gyereket.
Angyal: De nem most. Ha hagytam volna, hogy megfoganj és megszüless, akkor boldogtalanná tetted volna a szüleidet. Látom, nem hiszel nekem. Gyere, hajolj a víz fölé! Megmutatom neked azt a jövőt, amely bekövetkezett volna a születésed után.

Fodrozódni kezd a víz, és egy nappalit lát, ahol a karácsonyfa körül összegyűlnek a rokonok. Látszólag mindenki mosolyog, de amint a szobából kimennek, sugdolózni kezdenek arról, mennyire szerencsétlen ennek a gyermeknek a születése.

Angyal: (súgva) Nézd meg édesanyád és édesapád arcát!

Lélek 1 megnézi és döbbenten látja, milyen szomorú mind a kettő.

Angyal: Édesanyádat mindenki hibáztatta volna, különösen az édesanyja, amiért megtartott téged, édesapádat pedig felelőtlennek tartotta volna a családja, ráadásul lelkileg még éretlen volt a születésedre. Tudom, nagyon szeretnél már megszületni, de mindennek megvan a maga helye és ideje. Ha tényleg boldog gyermek szeretnél lenni, és a szüleidet is boldognak szeretnéd látni, akkor még várnod kell.
Lélek 1: Miért kell várnom?! Sokan nem várnak! Megszületnek, még akkor is, ha testi hibájuk vagy csak egy szülőjük lesz!
Angyal: Valóban vannak olyan Lelkek, akiknek meg kell születnie akár betegen, akár úgy, hogy vagy csak anyukájuk vagy csak apukájuk lesz. Meg kell értened valamit: az emberi sorsok olyanok, akár egy szövet. Minden szálnak, azaz minden embernek, meg van a maga helye benne. Amikor egy új lélek születik a földre, akkor az ő szála is belefonódik a szövetbe. A szálak nem egyenként állnak, hanem több szállal együtt. Ha egy elszakad, bomlani kezd a többi is. Nagyon kényes az egyensúly, nehéz megtartani. Ha most hagytam volna, hogy megszüless, azzal tragédiák sorozata indult volna el.
Lélek 1: (bánatosan, szinte suttogva) Bomlani kezdett volna a szövet, ugye?
Angyal: (nagyon komolyan) Igen. Arról nem is beszélve, hogy anélkül születtél volna meg, hogy lezártam volna a szemeidet és az ajkad.
Lélek 1: Az miért lett volna baj?
Angyal: Mert emlékeztél volna az itteni életedre. És ezt tiltja a Szabályzat, te is tudod.
Lélek 1: (fejét lógatva, bánatosan) Tudom.
Angyal: (elnézően mosolyog) Csintalan kis kópé leszel, ugyanolyan hirtelen természetű, mint édesanyád. De nem baj. Ha eljön az ideje, nagyon fognak örülni neked.
Lélek 1: (vágyakozva néz az angyalra) Tényleg?
Angyal: (továbbra is mosolyogva) Tényleg.
Lélek 1: Angyalkám, kérdezhetek valamit?
Angyal: Tessék.
Lélek 1: Én még miért nem születhetek meg?
Angyal: Mert mindennek megvan a maga helye és ideje. A Sors szövetébe minden szálnak, azaz minden léleknek, pontosan illeszkednie kell. És nem szőhetik be hamarabb vagy később, hanem csakis akkor, amikor kell. A megszületése előtt minden kicsi lélek válla egy sorsot. Te is fogsz. Ennek a sorsnak illeszkednie kell a szüleid sorsába. És a szüleid sorsában az van, hogy akarniuk kell téged, különösen édesapádnak. Amíg ő nem szeretne, nem születhetsz meg.
Lélek 1: (lehangoltan) Értem.
Angyal: Ne lógasd az orrod! Fel a fejjel! Már nem kell sokat várnod. Csodás szüleid lesznek, és nagyon fognak szeretni téged. Tudod, két embert sok minden összeköthet, de a te szüleidet te fogod teljesen. Te leszel az a híd, az a pici vegyület, az az elem, ami hiányzik a kapcsolatukból. Te leszel az, aki örökre összefonja őket. Veled együtt ölt testet kapcsolatuk lényege, a Szerelem.

Előző oldal angyalka146