Benyák Zoltán: Ars Fatalis, avagy A végzet játszmája

Fantasy / Könyvajánló (1795 katt) Kapitány
  2013.08.04.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2013/8 számában.

Benyák Zoltán Ars Fatalis című regénye 2012-ben jelent meg a Grafoman Kiadó gondozásában. Az író személyesen keresett meg, hogy volna-e kedvem elolvasni a könyvet. Könyvmoly lévén ilyen kérésekre soha nem mondok nemet, így hamarosan az Ars Fatalis egy dedikált példányának boldog tulajdonosa lettem.

Amikor először vettem kezembe a könyvet, a borítót megnézve egy horror-regényre számítottam. Aztán elkezdtem olvasni a történetet, és hamar kiderült, hogy nem horrorról van szó. Ez esetünkben egyáltalán nem probléma, hiszen egy átlag rémtörténetnél sokkal mélyebb és olvasmányosabb a könyv.

A sztori főszereplője Anton Pal, egy magyar bártáncosnő és egy angol költő gyermeke, születésétől fogva elég furcsa figura. Egyfajta belső kényszertől hajtva csavargóként járja folyamatosan a világot, és különös helyzetekbe keveredik. Ám azt még élete legrosszabb pillanataiban sem sejti, hogy egy napon majd olyan kalandokba keveredik, amelyek fenekestől fordítják fel a világképét.

Az eseményeknek egy napon egy vonzó lány adja meg a kezdőlökést, ezután pedig szegény Anton számára már nincs megállás. Olyan emberekkel találkozik, akik képesek csodákat tenni, emlékeket őriznek egy hűtőházban, vagy egy budapesti bolondokháza mélyéről egy pár dobókocka segítségével befolyásolják mások sorsát. Nem hétköznapi emberek ők, olyan dolgokra képesek, amelyek túl vannak a tudomány és a materialista világkép határain. Ám hatalmuk ellenére mégis komoly veszélyben forognak: feltűnik ugyanis egy sötét figura, aki megesküdött, hogy elpusztítja a világ eme különös teremtményeit. Ez pedig Anton egészségi állapotára is károsan hathat. Hogy vajon sikerrel jár-e az ellenség, ezzel szürkébbé és kiszámíthatóbbá téve a világot, az kiderül a történetből. Ha kíváncsiak vagytok, hogy mi lesz a vége Anton Pal és társai históriájának, akkor olvassátok el ti is az Ars Fatalis-t :-)

Megéri elolvasni, ugyanis Benyák Zoltán végig kellemes, olvasmányos stílusban vezeti a történetet. A karakterek egy kicsit különösek, vagy néha egyenesen betegek, ám az olvasó mégis kíváncsi, hogy mi történik velük. Az Ars Fatalis nem egy szokványos kard és boszorkányság vagy lövök-mindenre-ami-mozog történet, ezeknél sokkal komolyabb, ám mégis szórakoztató. Ajánlom mindenkinek, aki kedveli a misztikus, mélyebb mondanivalóval bíró regényeket.

Az interneten kutatva az is kiderült számomra, hogy Benyák Zoltán nem elsőkönyves szerző: Jonathan Cross néven már több könyve is kiadásra került. Az író honlapja a következő címen található:

http://www.jonathancross.hu/

A könyvhöz kapcsolódó Facebook-oldalt pedig a következő címen találjátok:

https://www.facebook.com/ArsFatalis

Előző oldal Kapitány