Sümegi Attila: Bezár a fény

Fantasy / Könyvajánló (1889 katt) Ida
  2013.03.07.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2013/3 számában.

Sümegi Attila Bezár a fény című regényét szeretném a figyelmetekbe ajánlani, amely 2012-ben jelent meg az Alexandra Kiadónál.

Az író neve nagy valószínűséggel sokak számára ismerős, hiszen nem ez az első műve, ami nyomtatott formában is olvasható. Például 2009-ben ő volt a IV. Lidércfény pályázat humoros kategóriájának győztese, és a Fél lábbal a mennyekben című novellája megjelent az AKF júniusi számában. Göröngyös utak című novellája szerepelt a Historium Kiadó Sár, vér levendula c. novelláskötetében 2012-ben. Quintus Moreno álnéven írt Halmok című írása pedig elnyerte novella kategóriában a KIMTE Magyar Fantasy Irodalmi Díjat.

Sümegi Attila Bezár a fény című regénye Zenit misztikus és rejtélyekkel teli világán játszódik. A többség számára semmiben sem különbözik a hétköznapi valóságtól, de néhány szerencsés (peches?) kiválasztott számára megadatik, hogy bepillanthassanak a látszat függönye mögé.

Közéjük tartozik a történet főszereplője, Mark Virgil is, aki, miután öt évet ült börtönben, csak arra vágyik, hogy újra találkozhasson a bátyjával, és végre normális életet élhessen. Előtte viszont még elkövet egy végzetes hibát, elvállal egy „utolsó” munkát, és sofőrként közreműködik egy bankrablásban, amire egy különös hatalommal rendelkező figura, az alvilágban Varázslóként ismert ember kéri fel. Innentől kezdve pedig a dolgok teljesen összekuszálódnak és kicsúsznak a kezéből.

Mark néhány óra leforgása alatt újra körözött bűnözővé válik, akire ezúttal már nem csak a rendőrség vadászik, hanem számára eddig teljesen ismeretlen titkos társaságok is, miközben menekülése során egyedül egy különös szellemlány segítségére számíthat, akinek kilétét és szándékait teljes homály fedi. Közben egymás után tárulnak fel Mark szeme előtt a régmúlt sötét titkai, melyek visszanyúlnak egészen Atlantisz eltűnéséig.

Sodró lendületű és érdekfeszítő cselekménynek lehetünk a tanúi, mely egyetlen percig sem hagyja unatkozni az olvasót. Bepillantást nyerhetünk London alvilágába, Szíria titkos szektáinak életébe, találkozhatunk démonokkal, zombikkal és még náluk is félelmetesebb szörnyetegekkel. Mindezek mellett pedig külön érdemes megemlíteni, hogy a könyv a humort sem nélkülözi.

Összességében ez a regény számomra igen kellemes kikapcsolódást nyújtott, és ajánlom mindazoknak, akik kedvelik az igényes, misztikus elemeket is tartalmazó történeteket.

Köszönjük az Alexandra Kiadónak, hogy rendelkezésünkre bocsátotta a könyv egy példányát.

Előző oldal Ida