Mr.Smith átváltozása

Neoprimitív / Írások (1924 katt) Kapitány
  2010.09.12.

Mr.Smith soha nem volt elégedett az életével. Folyton szerencsétlennek érezte magát, és azért fohászkodott, hogy jöjjön valaki vagy valami, ami megváltoztatja nyomorúságos életét. Például nyerje meg lottón a főnyereményt, vagy legyen mondjuk a nap hőse. Telt-múlt az idő, de igazándiból semmi nem változott, és Mr.Smith csak élte szürke, eseménytelen életét. Mígnem egy napon...

Ez a nap semmiben nem különbözött a többi naptól, csak egy eseménytelen, szürke nap volt. Attól az egytől eltekintve, hogy Mr.Smith fohászai meghallgatásra találtak - hogy hol, azt senki nem tudja. Mr.Smith ezen a reggelen átváltozott. Átváltozott, mégpedig egy piros rotációs kapává. Még a gyártó cég matricája is rá volt ragasztva.

Családja teljesen megdöbbent, amikor Mr.Smith szobájában nem családtagjukat találták, hanem egy rotációs kapát. A szerkezeten felismerhetők voltak Mr.Smith vonásai, így nem kellett sok idő ahhoz, hogy rádöbbenjenek, hogy milyen szörnyűség történt ezen a szürke reggelen. Mivel alapvetően jólelkű emberek voltak, így hát segíteni próbáltak peches rokonukon, és kihívták hozzá a háziorvost.

A háziorvos sokat látott, tapasztalt szakember volt, de ilyen eset még nem fordult elő praxisában. Ezért egy rövid vizsgálat után úgy döntött, hogy magánál tudósabb emberek elé tárja a problémát, és írt egy beutalót a helyi kórházba.

A családtagok fogták a rotációs kapává változott Mr.Smith-t, feltették a magasítós utánfutóra, karjait szorosan kikötötték a magasító rácsaihoz, hogy nehogy fel találjon borulni, és elvitték a kórházba.

A kórházban Mr.Smith átesett több vizsgálaton, megröntgenezték, megvizsgálták CT-vel, kielemezték a tankjában található üzemanyagot, de nem találtak semmilyen kóros elváltozást, attól eltekintve persze, hogy elvesztette eredeti emberi formáját. Így hát azt tanácsolták aggódó családtagjainak, hogy találjanak Mr.Smithnek valamilyen hasznos elfoglaltságot; egy esetleges levegőváltozás valószínűleg pozitívan befolyásolja majd állapotát.

A családtagok megfogadták a kapott tanácsot. Így hát Mr.Smith újfent felkerült az utánfutóra, majd családtagjai a piac felé vették az irányt. A piacon pedig hamarosan sikeres üzlet köttetett: egy helyi parasztember - akit általában Joe bácsi néven ismertek - olcsó áron megvásárolta a kapa formájában leledző Mr.Smitht.

Mr.Smith élete így új fordulatot vett. Létezésének elkövetkezendő hónapjai kemény munkával teltek, a korai ébredés mindennapos volt, s gyakran sötétedésig tartott a műszak. Mr.Smith eleinte valóban élvezte a levegőváltozást, de hamarosan terhesnek kezdte érezni a vég nélkülinek tűnő napokat. Ezért hát elővette acélba öntött lényének komiszabbik oldalát, és igyekezett minél inkább megkeseríteni Joe bácsi életét.

Eleinte csak kisebb csínyeket követett el. Például szándékosan lefullasztotta motorját, gyertyaslusszt idézett elő, s ennek következtében Joe bácsi hosszasan takaríthatta a gyújtógyertyákat. Vagy például föld alatti kövekbe akadt bele, fémdrótokat tekert kapáira, és így tovább. Joe bácsi türelmes ember volt, de mindenkinél van egy határ, amikor elveszti a türelmét. Ez sajnos Joe bácsi esetében is hamarosan bekövetkezett.

Egy napon Joe bácsi a kanális partján sétált Mr.Smithszel. Mr.Smith egyszer csak - minden előzetes figyelmeztetés nélkül - felpörgette motorját, és magával rántotta Joe bácsit a békalencsével és az undorító zöld nyálkával borított kanálisba. Joe bácsi erre éktelen haragra gerjedt, kirángatta Mr.Smitht a vízből, és azon mód, nyálkával borítottan, kivitte az ócskavastelepre. Itt pedig ledobta komisz kapáját, és örökre eltűnt Mr.Smith életéből.

Telt-múlt az idő. Mr.Smith ott rozsdásodott az ócskavashalom tetején, üzemanyaga elfolyt, és senki sem olajozta. Már teljesen feladta a sorsa jobbra fordulásába vetett reményt. Mígnem egy napon arra lovagolt szürke lován a seriff. Ő meglátta a szerencsétlen sorsú rotációs kapát, lova után kötötte, és ellovagolt vele a naplementébe.

Előző oldal Kapitány
Vélemények a műről (eddig 4 db)