Miért ne ítéld meg magad?

Neoprimitív / Írások (1640 katt) Norton
  2012.04.23.

Ha „én” megítélem „magam”, akkor „én” kívülről szemlélem „engem”. Tehát másvalakit szemlélek, mivel magamon kívül vagyok.

És nem lehetek azonos azzal, aki kívül van rajtam, mert akkor az már másvalaki. Ha viszont mégiscsak az vagyok én, akit kívül vélek felfedezni, akkor ki az, aki belül van? Talán valaki más?

Ha másvalakit ítélek meg, akkor az természetesen nem lehetek én. Akkor kit is ítélek meg? Talán egy képet? Vagy egy illúziót?

Jó hírem van: felesleges megítélned magad!

Ha rosszat mondanak rád, ne legyél szomorú! Te nem érthetsz egyet azzal, amit rólad mond másvalaki, mert akkor úgy kellene tekintened önmagadat, mintha rajtad kívülálló lennél, akit el kell ítélni.

De nem lehetsz „rajtad kívülálló”, mivel ez fizikai képtelenség. Ha „szégyelled magad”, az egy hülyeség! Te nem szégyellheted magad! Mivel te egy vagy. Nem pedig kettő.

Mások elfogult ítéletével azonosulnod pedig még nagyobb ostobaság. Mivel te nem más vagy.

De van ám egy rossz hírem is: felesleges nagyra tartanod magad!

Ha jót mondanak rád, ne legyél oly büszke! Te nem érthetsz egyet azzal, amit rólad állít másvalaki, mert akkor úgy kellene tekintened önmagadat, mintha egy rajtad kívülálló, másik személy lennél, akire te büszke lehetsz.

De nem lehetsz „rajtad kívülálló”, mivel ez fizikai képtelenség. Ha „büszke vagy magadra”, az egy hülyeség! Nem lehetsz büszke magadra, mivel te egy vagy. Nem pedig kettő.

Ennyi

Előző oldal Norton
Vélemények a műről (eddig 2 db)