Mire vagyunk olyan büszkék?

Külvilág / Közélet (1581 katt) Norton
  2012.04.24.

Az emberiség mindig nagyra tartotta magát - felsőbbrendűnek más lényekkel, és gyakran a természettel szemben is. Sokan hiszik azt, hogy mi vagyunk a fizikai világ urai. De vajon tényleg így van?

Az entrópia második törvénye kimondja, hogy a rendezett anyag folyamatosan közelít a szétesés felé. Ez azt jelenti, hogy az idő múlásával az anyagi világban a rend felől a káosz felé tartunk.

Az eleinte rendezett halmazok szétesnek, és átadják magukat a zűrzavarnak. Ha az asztalon hagyunk egy almát, akkor ne várjuk azt, hogy tíz év múltán is ugyanúgy fogjuk találni, mint ahogyan letettük. A forma szétesik.

És ahogy az óraidő előre halad, minden szétesik. A fejlődés tehát negatív. (Az evolúció persze ennek a fizikai törvénynek a szöges ellentéte, de ez már egy másik kérdés, mivel itt, véleményem szerint, nem csupán az anyag van jelen, hanem valami sokkal misztikusabb lényeg.)

Ha pedig igaznak fogadjuk el az entrópia elméletét, tehát, hogy az időben előrehaladva mindinkább a szétesés, a káosz felé megyünk, akkor visszafele menve, a rendhez kell eljutnunk.

A tudósok szerint a világegyetem az ősrobbanás pillanatában volt a legrendezettebb, mert akkor volt a legfiatalabb. Azóta pedig a káosz az úr, mégpedig egyre jobban.

Ebben lehet is igazság, mert ha mondjuk, szétszórunk egy pakli kártyát, akkor a kezdeti sorrend felborul, és átveszi helyét a zűrzavar… vagy legalábbis az, amit mi annak fogunk fel.

Ha pedig ezt a törvényt rávetítjük a földi létre, akkor a mai világ sokkal rendezetlenebb, mint a régebbi korok voltak. Ezt nem is nagyon lehet tagadni.

Az ember megjelenése előtt a természet hihetetlen ideig egyensúlyban volt. Előfordultak ugyan környezeti katasztrófák, de az élet nem volt úgy a végső megsemmisülés közelében, mint napjainkban.

És ha hiszünk a törvénynek, akkor később még rosszabb lesz a helyzet, az ember ugyanis mindent elpusztít, amit csak tud.

Az úgynevezett gondolkodó lények teljesen irracionális, természetellenes jelenléttel bírnak ezen a bolygón - az „entrópia” két lábon járó megtestesítői.

Eckhart Tolle szerint az emberek egész egyszerűen őrültek.

Szerintem is azok.

(És ebbe a csoportba önmagamat is belesorolom, még mielőtt valaki megsértődne rajta.)

Nap, mint nap irracionális megnyilvánulásokat tapasztalok, bármerre is megyek. De még menni sem kell hozzá, elég, ha bekapcsolom a tévét.

A természetesnek hitt viselkedés valójában természetellenes. Fajunk sajnos elmebeteg! Sokkoló ez a felismerés.

Ha az idő múlásával a káosz felé haladunk, akkor a homo sapiens nem más, mint a zűrzavar képviselője. Közveszélyes, önveszélyes.

Ha ez így van, akkor már csak egy kérdésem lenne:

Mire vagyunk olyan büszkék?

Vége

Előző oldal Norton
Vélemények a műről (eddig 2 db)