Művészet vagy MŰVELTSÉG

Külvilág / Művészet (1646 katt) Rohadék
  2010.08.31.

Nem fogadom el, mikor meghatározzák helyettem a szerkesztők és „szakemberek”, Neomaci, vagy bárki más élő vagy halott, hogy mi a művészet (szó definiálása). Köpök rá, én nagyon jól tudom, miből kell állnia egy alkotásnak: egyéniségből, mondanivalóból, szabadságból, stílusból és az alkotó vérző szívének egy darabjából. Ha valóban mindez együtt van, a faszomat se érdekli, ki mit mondott rád, akármilyen magas szerkesztői, művészi rangon, poszton áll, kinyalhascsa a seggemet.

Úgy írok, festek, rajzolok és dumálok, amit, ahol, akinek, amikor és ahogy akarok. Mi a faszom az, hogy pl. csak ecsettel lehet festeni – és ha én egy kődarabot mártogatok egy telehokizott festékestégelybe, vagy a péniszemet mártogatom a temperába, és azzal festek, akkor mivan? (Ezt ecer meg is csinálom, hahaaha…)

Kevés dolgot utálok jobban, mint mikor megmagyarázzák és szentül hisznek egy komplett, beszűkült, évezreddel ezelőtti felfogású süket, művészetről szóló lexikális köcsögséget. Basszák meg, dugják fel maguknak, a művészeti definíciójukat; bunyikokat, dilettánsokat, kóklereket istenítenek, állítanak ki, mert se nekik, se a környezetüknek nincs fingja se, mi az, mikor kitépik a lelkületüket, mikor megfagynak, mi az, mikor nincs mit enni, mikor állandó lelki-/fizikai terror alatt vannak kiskoruktól. Jóllakott, tehetős, nyálas, inges-nyakkendős, befuttatott, protekciós buzingerek akarják nekem (és Neomacinak) elmagyarázni, mi a művészet – röhögnöm kell. A művészet az, mikor fel merem rúgni, revolúcionálni, hiperprimitivizálni, hiperurbanizálni az összes eddigi dolgokat. Aki csak hagyományokat követ, nem újító, tehát utánzó majom.

Ehhez tartsátok magatokat! Rohadéxólt!

Előző oldal Rohadék
Vélemények a műről (eddig 2 db)