Gondolatok a hirtelen halálról

Külvilág / Közélet (1527 katt) Norton
  2011.11.28.

Ha meghal egy fiatal, életerős sportoló, az természetesen rendesen fel szokta dúlni a kedélyeket - főleg ha például meccs közben áll le a szíve. A tragédia általában hosszabb ideig hatással van az emberekre... és nem csak a szülőkre vagy rokonokra, hanem másokra is.

Ilyenkor orvosok nyilatkoznak arról, hogy a kontrollvizsgálatok rendszeresek voltak, de sajnos előfordulhatnak rejtett problémák, melyeket nem lehet előre látni és a többi és a többi.

Aztán előfordulhat az is, hogy rögvest a hasonló esetek megelőzéséről kezdenek el beszélni. Például a már helyszínen lévő újraélesztő készülékkel talán nagyobb esély lenne az életmentésre, vagy jóval átfogóbb és gyakoribb sportorvosi vizsgálatokra lenne szükség.

Vannak, akik csodálkoznak rajta, hogy egy életerős fiatallal miképp eshet meg ilyesmi - ez első hallásra talán furcsának is tűnhet. Ám az élsport, bármilyen hihetetlen, de nem az egészségről szól! Sokkal inkább arról, hogy a test és a lélek tűrőképességét a lehető legtovább feszíteni kell, mert eredményt vár az edző és a közönség. A teljesítménykényszer feszültsége pedig egy olyan betegségforrás, ami általában fel sem szokott merülni, ha szóba kerül egy tragikus eset.

Nagyon egyszerűen fogalmazva: agyonhajtják és agyonstresszezik magukat. Még mielőtt lenézően elmosolyodnánk rajta: igaz ez akkor is, ha egyes sportágakban nem éppen az etalonba tartoznak a versenyzők.

Persze vannak kemény fizikai munkák, vagy veszélyes hivatások is, mégsem feltétlenül halnak bele. Az lehet, de általában szerencsére nem az a természetes elvárás, mint egy élsportban: hogy mindenképpen nyerni kell, vagy legyél te a világ legjobbja, csak így egyszerűen. Ezt a feszültséget semmiképp sem szabadna alábecsülni!

A véleményem annyi a jelenségről, hogy teljesen mindegy, milyen technikai újdonságokat, vagy vizsgálatokat fognak bevezetni... hirtelen halál sajnos akkor is lesz!

Ám ha valaki élsportoló akar lenni, és fanatikusan küzd a céljáért, az legalább élni tud valamiért, ami a mai világban egy cseppet sem lebecsülendő dolog!

Előző oldal Norton
Vélemények a műről (eddig 1 db)